Prisgaranti

Prisgaranti.

Ett av våre mål er å ha lavest pris i forhold til de mest kjente og seriøse aktørene på markedet, som leverer samme type tjeneste.

  • Reparasjon på timen
  • Minimum tre års drift
  • 1 års garanti / 3 mnd reparasjonsgaranti
  • Synlige priser på nett som inkluderer MVA
  • Selskap med norsk organisasjonsnummer
  • Originale deler
  • Drop-in

Originale deler

Dersom vi skal skaffe deler, nytter vi kun originale deler med garanti fra leverandør, enten levert av vår distributør Tech Data As, eller kjøpt av annen offisiell databutikk eller nettbutikk.

Du kan reklamere opptil fem år, avhengig av hvor lenge det du har kjøpt er ment å vare, eller leverandørens/butikkens regler.

Garanti

Asheim Datahjelp gir 3 måneders garanti mot feil ved reparasjon eller kalla reparasjonsgaranti. Dette betyr at dersom du får problemer med maskin- eller programvaren i løpet av de 3 første månedene etter at en reparasjon, eller etter et problem har blitt fikset, så tar vi en ny titt, og dersom problemet er relatert, eller har oppstått p.g.a. en defekt i erstatningsdel eller lignende, så fikser vi dette kostnadsfritt. Dette forutsetter at problemet ikke skyldes kundens bruk av produktet / programvaren.

Merk at enkelte typer reparasjoner ikke vil bli utført kostnadsfritt. Dette gjelder for eksempel software-reinstallasjon og lignende – her ut fra hva som har skjedd – har kunden fått virus på maskinen (igjen), så vil ikke garantien dekke dette.
Merk også at feilen må rapporteres oss innen 3-månedersperiodens utløp.

Vi gir garanti på alle deles som byttes i henhold til leverandør/butikk sine retningslinjer.

Garanti gjelder ikke når det har oppstått fysisk skade, som enten skyldes uhell, ytre påvirkning (vannskade, skjev ramme o.l.) eller som er direkte konsekvens av at varen har vært skadet.

Hvis det oppdages noe unormalt etter montering, f.eks. løs skjerm o.l., ber vi kunde snarest mulig melde ifra, før det har oppstått fysisk skade.


Reklamasjon

Reklamasjon må gjøres direkte til vår avdeling.  Oppstår det uenighet om reklamasjon, ber vi kunde sende en skriftlig klage til vår epost.

Vi gjør oppmerksom på at kunde må fremvise kvittering ved alle reklamasjoner.

Angrerett

Du har angrerett når:

  • Kjøpet har blitt gjort over internett eller via telefon (og næringsdrivende har lagt opp til at salget skal skje på den måten).
  • Kjøpet foregikk hjemme, på gaten eller stand – og du handlet for over 300 kroner.
  • Er kjøpet blitt bestilt via distributør eller annen butikk, vil deres regler for angrerett gjelde.
  • Angreretten gjelder i EØS-landene.

Help-Desk